Jag citerar författaren av boken Gekaufte Journalisten, meaning “Purchased Journalists eller på svenska köpta journalister -Tyvärr finns boken bara på tyska och jag har därför översatt del av den. ” Jag har varit journalist i cirka 25 år, och jag har fått utbildning för att ljuga, att förråda, och inte för att berätta sanningen för allmänheten. … Den tyska och amerikanska medier försöker föra krig för att människorna i Europa, för att få krig till Ryssland. Detta är en punkt utan återvändo, och jag kommer att stå upp och säga … det är inte rätt det jag har gjort tidigare, att manipulera människor, för att göra propaganda mot Ryssland, och det är inte rätt vad mina kollegor gör, och har gjort tidigare, eftersom de är mutade att förråda folket inte bara i Tyskland, över hela Europa. … Jag är mycket rädd för ett nytt krig i Europa, och jag tycker inte om att ha den här situationen igen, eftersom kriget aldrig kommer från sig själv, det finns alltid människor som tänjer för krig, och det är inte bara politiker, är det journalister också. … Vi har svikit våra läsare, bara för att verka för krig. … Jag vill inte här längre, jag är trött på denna propaganda. Vi lever i en bananrepublik, och inte i ett demokratiskt land där vi har pressfrihet. …
De tyska medierna, särskilt, mina kollegor …, dag för dag, skriver mot ryssarna, [dessa journalister] som är i transatlantiska organisationer, och som stöds av USA för att göra det. …
Jag blev ”hedersmedborgare i delstaten Oklahoma,” … Varför? Eftersom jag skriver pro-amerikansk. Jag fick stöd av CIA, CIA. Varför? Eftersom jag är pro-amerikansk. Jag är trött på den; Jag vill inte göra det längre; och så jag har just skrivit en bok, inte för att tjäna pengar, nej, kommer det att orsaka en massa problem för mig. [Jag skrev det i stället] att ge folket i det här landet, Tyskland, i Europa och i hela världen, bara en glimt av … vad som händer bakom de stängda dörrarna. …
[04:40 på videon] De flesta av de journalister som du ser i utlandet … europeiska eller amerikanska journalister …, som jag i det förflutna, är så kallade icke-officiell kåpan. … Icke officiell cover betyder vad? Du arbetar för en underrättelsetjänst, … men … när de [allmänheten] reda på att du är inte bara journalist utan en spion för, kommer de [CIA] aldrig säga detta var en av våra killar. … Så har jag hjälpt dem i flera situationer, och jag skäms för det. … Jag skäms att jag … blev mutad av miljardärer, jag blev mutad av amerikanerna, inte rapportera exakt sanningen. …
Jag bara inbillar i min bil medan jag körde till den här intervjun, jag försöker bara att träna i min hjärna vad som skulle ha hänt om jag hade skrivit en pro-ryska artikeln i Frankfurter Algemeine. Tja, … vi var alla utbildade att skriva pro-europeisk, pro-amerikanska, men snälla inte pro-ryska. … Men det är inte vad jag förstår för demokrati, för pressfriheten, jag är mycket ledsen för det. …
[06:30] Tyskland är fortfarande en slags koloni i USA, ser du att i många punkter; som till exempel, vet de flesta av Tyskland inte vill ha kärnvapen i vårt land, men vi har fortfarande amerikanska kärnvapen; så är vi fortfarande ett slags en amerikansk koloni, och att vara en koloni, är det mycket lätt att närma sig unga journalister till (och vad som är viktigt här är) transatlantiska organisationer. Alla journalister från respekterade och stora tyska tidningar, tidskrifter, radiostationer, TV-stationer, de är alla medlemmar eller gäster på de stora transatlantiska organisationer, och i dessa transatlantiska organisationer du närmade sig för att vara pro-amerikansk och … de bjuder in dig för att se USA, de betalar för det, de betalar alla dina utgifter och allt. Så, är du mutad, du får mer och mer korrupt, eftersom de gör att du goda kontakter. … Så, du gör vänner, du tror att de är dina vänner och samarbeta med dem. De frågar dig, ”ska du göra mig den här tjänsten, ” kommer du göra mig den tjänsten,” så din hjärna är mer och mer hjärntvättade, genom dessa killar. …
Är detta bara fallet med tyska journalister? Nej, jag tycker att det är särskilt fallet med brittiska journalister, eftersom de har en mycket närmare relation. Det är särskilt fallet med israeliska journalister. Naturligtvis med franska journalister. … Det är fallet för australier, [med] journalister från Nya Zeeland, från Taiwan, ja, det finns många länder, … som Jordan till exempel. …
[09:17] Ibland underrättelsetjänster, de kommer till ditt kontor, och vill att du ska skriva en artikel. … Jag minns [t.ex.] att den tyska utrikes underrättelsetjänsten, den Bundesnachrichtendienst – det är bara en systerorganisation i Central Intelligence Agency, se det grundades av den amerikanska underrättelsetjänsten – … kom till mitt kontor, och de ville ha mig att skriva en artikel om Libyen och om överste Muammar Gaddafi. … De gav mig alla dessa hemliga information, och de ville bara att jag skulle skriva under artikeln med mitt namn. Jag gjorde det. Den publicerades i Frankfurter Algemeine, … det handlade om hur han i hemlighet försökt bygga en giftgas fabrik, … det var en historia som skrevs ut i världen dagar senare, men jag hade ingen information om att [CIA skrev det].
[11:25] Ett mycket bra exempel [vad som händer] om du säger nej [till CIA]: … Så [om vilka arbetsuppgifter som sa nej], det som hände är att han förlorade sitt jobb.
[12:40] Sex gånger mitt hus genomsöktes, … jag har [haft] tre hus attacker, [men] jag har inga barn, så … det är värre för sanningen [för andra journalister, vars familj kan hotas, inte bara sig själva].
Ulfkotte har blivit en turncoat. Han hade ursprungligen varit en konservativ kristen tysk, som motsatte sig den ökande närvaron i Tyskland för muslimer. Han kom sedan att känna sig så skyldig som en tysk ha upptäckt som journalist rollen att ett stort tyskt företag spelade i att hjälpa Saddam Hussein till gas kurder, men som hans tidning publicerades aldrig, så att Ulfkotte kort konverterade till islam . Kanske var han göra med den skam han kände att han inte sparka bakut sin tidning högsta ledning genom att helt enkelt ignorera dem och gå allmänheten om vad han hade funnit hans låta det förbli dolda.
Men sedan, grundade han en kristen fredsrörelsen mot den islamiska extremismen växer fram i Tyskland. Och nu har han kommit ut med en bok som hävdar att USA är faktiskt den största av alla hot mot freden. Boken finns endast på tyska, Gekaufte Journalisten , som betyder ”Köpt Journalister.”
Nu när han har övergett inte bara de anti-islamiska, men anti-ryska inslag av traditionell tysk kultur, han inte längre välkomnas bland de konservativa tyskar som hade hjälpt honom att bygga, och sedan, i årtionden, att avancera, hans framgångsrika lång karriär som ”journalist”, men som han kallar nu ”propagandist.”
Han är kanske en tysk motsvarighet till USA: s Kevin Phillips, fd Nixonian (uppfinnare av ”den sydliga strategin”) som sedan blev en kritiker av samma aristokratin han tidigare så väl serveras medan kontor under Nixon.
Omfattande andra, oberoende, belägg, backar upp Ulfkotte påstående att CIA är (och till och med att dess föregångare OSS faktiskt var) i huvudsak fascist. Det var i själva verket, som inrättades av amerikanska fascister; CIA rekryterade speciellt anti-ryska nazister, hela Östeuropa, och det riktade europeiska regeringar att arbeta för Rysslands förstörelse. Exempel på sådana bevis är detta , och detta och detta och detta och detta och detta och detta och detta och detta .
Följaktligen finns det inget ljud anledning att tvivla på vad Ulfkotte säger: hans berättelse passar i stället in i ett mycket bredare dokumenterad bild av USA: oligarchically-ledda globala fascism från bakom kulisserna, som systematiskt bedrar publ hela industriländerna, och producerar krig som USA: s aristokrater vill: gjord på beställning och lönsamma krig (som ser detta ).
Det finns också en nyligen uppsjö av andra nyhetsartiklar om de aktuella konsekvenserna av att decennier långa historia, som till exempel detta , och detta och detta och detta . De tre första av dessa aktuella exempel kommer från Tyskland, precis som gör Ulfkotte eget vittnesbörd. Dessutom en tysk opinionsundersökning i November 2013 visade att öka allmänhetens misstro det av USA: s regering. Eftersom Tyskland är central i västra Alliance – och framför allt den amerikanska aristokratin kontroll över EU, över IMF, under Världsbanken, och över Nato – en sådan sväng bort från den amerikanska regeringen hotar dominans av Amerikas aristokrater (vem kontrollera vår regering). En upplösning av USA: s ”Alliance” kan vara i antågande, om tyskarna fortsätter att vända sig bort från att vara just USA: s rikaste ”bananrepublik.”
Däremot är USA: s president Obama försöker att avvärja den möjligheten, genom att placera USA: s internationella företag direkt kontroll, utöver några lagar genom att demokratiskt valda regeringar : internationell fascism som är bortom alla nationalstat . Harry Reid (och sin makt genom demokratiska kontrollen över den amerikanska senaten) har varit den främsta stötestenen mot Obamas få att (Obamas mega internationella-handelsavtal) antagits. (Congressional republikaner är övervägande positiva till denna Obama-initiativet.)
Således, om demokraterna förlorar senaten i valet i november s, Obamas plan för att uppnå ironclad kontroll över allmänheten, lämna Amerika aristokratin ännu en ökning i deras makt, kommer att vara väl inom hans räckhåll; Han kommer förmodligen kalla det ”tvåparti,” även om de allra flesta demokrater inte vill det .
—-
Undersökande historikern Eric Zuesse är författare, nu senast, för de är inte ens nära: Demokratiska vs republikanska ekonomiska Records, 1910-2010 , och Kristi buktalare: The Event som Skapad kristendomen .

http://rinf.com/alt-news/editorials/leading-german-journalist-admits-cia-bribed-leaders-western-press/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+RinfAlternativeNewsMediaDailyBreakingNews+%28RINF+Alternative+News+Media%3A+Daily+Breaking+News%29
Udo Ulfkotte är att beteckna som medievärldens Snowden. Han är en prisad journalist och var tidigare redaktör på en av Tysklands största dagstidningar ”Frankfurter Allgemeine Zeitung” där han arbetat i 17 år. Han var rådgivare till den tidigare förbundskanslern Helmut Kohl. Nu avslöjar han att alla större massmedier i väst är köpta och kontrollerade av industriella finansintressen, politik och underrättelsetjänster som t.ex. CIA.

Udo Ulfkotte säger att han inte har egna barn och har haft flera hjärtinfarkter. Han bryr sig inte om hans fängslas för sanningen måste ut. Läsarna till de stora nyhetstidningarna i Europa är lurade, säger han i en färsk intervju på RT.com.

Ulfkottes berättelse och avslöjande är sensationellt och av enormt allmänt intresse, men hur reagerar massmedia? Som väntat inte alls. Svenska och utländska medier har hittills totalt mörkat denna insider och whistleblower. Enbart RT.com och några få småmedier i bla Tyskland har tagit upp denna glödheta potatis.

Vad var det som fick Udo Ulfkotte att komma ut? Krig. Han befarar att starka amerikanska intressen försöker dra in Mellanöstern, Europa och Ryssland i ett nytt mycket stort krig. Denna upptrappning är ingen spekulation, den pågår just nu i Mellanöstern och det kalla kriget är tillbaka mellan supermakter som på nytt förbereder sig för atomkrig.

Läs mer på newsvoice.se

http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=3008

